Saturday, December 29, 2012

my 1st luv story - luv at 1st sight episode 21


permulaan satu perpisahan vol.7

Setiap hari kini aku sangat dekat dengan Nurul. Bayangkan, tempat dia di hujung depan sebelah kiri manakala aku pulak nun hujung di belakang sebelah kanan. Kami berdua betul-betul dipenjuru yang bertentangan. Diakui, tempat kami sangat strategik.Yang paling untungnya tentulah aku. Manakan tidak, sangat mudah untuk aku memerhatikan dia sepanjang masa.Tak kan ada orang yang akan perasan. Itulah yang membuatkan aku bertambah gembira. Aku boleh melihat dia sepuas-puasnya. Kalau sesi kelas ada 7 jam, aku akan memerhatikan dia selama 7 jam 5 minit. 5 minit tu masa Nurul nak pulang dari sekolah…Hehe…Kalau aku tengok cikgu didepan pun, aku tetap akan nampak dia. Bertuah sungguh badan. Inilah yang dikatakan hobi aku yang terindah.

Rupa-rupanya Nurul juga mempunyai hobi yang sama dengan aku. Dia juga sekejap- sekejap akan berpaling ke belakang melihat aku. Lagipun dia tahu aku juga selalu memerhatikan dia. Disebabkan itu kami saling berbalas-balas pandangan. Hehe..Memang satu keterujaan. Sungguh bombastik sebab dia tak lekang dengan senyuman manis dia. Fuhh…Ingin saja kami menyanyi lagu industan dalam kelas tu bagi menterjemahkan kegembiraan kami namun kami masih waras. Tak ada puisi yg dapat menggambarkan rasa hepi ni dengan kata-kata. Kadang-kadang aku buat kiraan berapa kali dia berpaling kearah aku. Ada masanya sampai puluhan kali dari pagi sampai waktu rehat. Cuba bayangkan kalau sampai time balik? Woowww, tak beratus kali jumlahnya?..Aku?? Tak payah dikira….7 jam full…..hehehe….

Lama-kelamaan, disebabkan Nurul selalu berpaling belakang untuk melihat si hero, akhirnya rahsia kami terbongkar. Geng-geng perempuan telah mendapat tahu. Apa lagi,mula lah timbul gosip. Tak ada sapa yang tahu pasal kami sebelum ni. Ya la, dalam kelas kami tak berjumpa, tak berbual-bual. Mana lah kawan-kawan boleh syak. Tapi Nurul ni jenis hati kering, dia tak pedulikan dengan kata2 belakang. Dia tetap dengan hobinya iaitu melihat wajah si hero. Aku? Dah tentulah super duper hepi. Kalau Nurul dah tak kisah, aku lagi la tak kisah. Bagi aku, biarlah seluruh dunia tahu. Lagi ramai lagi bagus. Tak ada lelaki yang akan ganggu Nurul. Yessss….Satu kemenangan bagi aku….

Gosip antara kami memang telah menular dengan pantas didalam kelas.Aku hanya mampu tersimpul malu.Tak mengapala, lagipun kawan-kawan tak ada yang bersikap negatif.Semuanya hanya membiarkan.Lagipun, didalam kelas aku dan nurul seolah-olah tidak mempunyai hubungan baik. Tambahan pula kami geng-geng lelaki tidak menyibuk aktiviti pelajar perempuan. Jadi mereka pun tak menganggu kami. Kelas kami berada dalam keadaan penuh kesejahteraan. Geng-geng perempuan sporting.Semua buat hal sendiri tak ada nak menyibuk hal orang lain. Silaturahim antara kami juga dalam kondisi yang rapat. Saling bekerjasama.nKami selalu meminjam kerja sekolah geng2 perempuan. Sampaikan kami sanggup ke rumah semata-mata untuk meniru. Begitulah akrabnya hubungan kami.Hehe.

Hal gosip langsung tidak membuatkan hobi aku dan Nurul terhenti sebaliknya semakin mengasyikkan. Memang hari yang penuh dengan suasana romantis. Dan disebabkan itu juga kawan aku ingin menumpang kebahagiaan aku dengan dia menjalinkan hubungan dengan perempuan kelas kami juga. Banyak yang terjadi dalam kelas kami sebenarnya. Maklum la, kami hanya berempat.  Tambahan kami mempunyai sifat-sifat terpuji yang membuatkan perempuan mudah cair. (perasan). Betul, kami berempat ada seseorang dalam kelas tu cuma kami tak bising-bising. Orang tua-tua kata, carik rambut jangan la sampai tepung berselerak. (apa aku merepek ni?) Kami berempat masing-masing ada seseorang. Biasala, dorongan untuk belajar dengan lebih rajin.

Satu hari, aku dan sorang lagi kawan aku Hafiz telah mengaturkan satu pertemuan antara kami berempat. Biasala, time tu tempat yang femes mesti la di ban pecah. Bukan apa, tempat tu berdekatan dengan rumah Nurul dan sorang lagi kawan kami. Jadi tak nak menyusahkan mereka untuk travel jauh-jauh. Lagi pun zaman kami masa tu kenderaan yang femes hanyalah basikal. Kami lelaki tak apa, kayuh jauh mana pun sanggup. Pengorbanan seorang lelaki.hehe…

Bila kami berempat jumpa di satu tempat, tak sempat kami berbual panjang tiba-tiba Hafiz menjerit. “weh, ayah fishah lalu. Ayah Fishah lalu”..Kami terkejut dan tergamam. Tanpa cakap banyak kami pun bertempiaran mengayuh basikal menghilangkan diri entah kemana. Ke empat-empat kami masing-masing membawa haluan sendiri. Hilang.

Bila keadaan kembali tenang, aku berjumpa dengan kawan aku tapi kehilangan Nurul. Entah kemana dia pergi. Aku mengayuh basikal mencari Nurul di sekeliling kawasan namun tak berjumpa. Aku mengagak dia dah balik rumah tapi aku masih tak berputus asa untuk mencarinya. Setelah sekian lama mencari, dengan penat lelah dan peluh bercerau satu badan, akhirnya kami kembali dijodohkan. Hanya aku dan Nurul. Berbual ditepi jalan dan tidak ditepi pantai yang indah,.nak buat macam mana, dah nasib.Lagipun, bersama Nurul tak kira dimana pun lokasi ianya tetap indah.

Kami berbual-bual. Sementara itu kami tersedar kami telah membuat tindakan yang tak sepatutnya. Bila kami berfikir balik, kami melakukan sesuatu yang orang putih kata silly. Manakan tidak, yang lalu tadi ayah Fishah. Tak ada kena mengena langsung dengan kami. Dia kenal kami pun tak tapi kami tetap lari jugak. Huh.Buang masa. Aku dan Nurul hanya mampu gelak. Dah la bukan mudah nak berjumpa tapi bila berpeluang, jadi macam ni pulak. Nasib badan….

Kami bukan lah berbual di tempat sunyi tapi disebelah rumah orang dan di tepi jalan orang lalu lalang. Kalau tak tak kan la sampai orang sound kami nak bercinta pun jangan la ditepi jalan.Hehe..malu gak kami time tu. Kami tak berjumpa lama pun. Lepas tu kami pun balik.

Bersambung……

No comments:

Post a Comment