Tuesday, December 18, 2012

my 1st luv story - luv at 1st sight episode 19

permulaan satu perpisahan vol 5


Kini musim persekolahan telah pun tiba. Aku ke sekolah dengan gembira kerana aku tahu setiap hari aku akan bertemu Nurul.  Cuma keputusan PMR yang buruk masih lagi menghantui aku. Aku rasa tak ada gunanya untuk aku menangis darah sekalipun kerana benda telah pun jadi. Tak ada sesiapa yang harus aku persalahkan kecuali hanya diri sendiri. Biar padan muka aku. Malas sangat. Malu aku pada Nurul. Dia pandai, Kalau nak dibandingkan dengan dia, keputusan dia dah tentu lebih baik dari aku.

Walaupun begitu, life must go on. No turning back. Apa yang penting sekarang adalah masa yang akan datang. Sekarang ni, apa yang aku nak fokuskan adalah Nurul. Eh, salah. Pelajaran. Eh..Salah lagi..Yang sebetulnya kedua-duanya…Hehe….Absalutely.. Ala, kan ada pepatah mengatakan disebalik kejayaan lelaki dibelakangnya adalah seorang wanita..Aku pun macam tu jugak. Nurul tu adalah dorongan dan semangat aku.

Disekolah, semasa pembahagian kelas, aku hanya mengharapkan aku sekelas dengan geng2 kamceng aku. Ya la, nak harapkan sekelas dengan Nurul memang tak kan layak. Jadi, aku tak mengharapkan yang tu. Selepas semua pembahagian kelas selesai, memang aku mendapat seperti yang diharapkan. Aku sekelas dengan semua geng2 aku. Terubat juga rasanya. Dan yang paling bestnya, kelas Nurul bersebelahan dengan kelas aku. Kalau aku rindukan dia, aku cuma melangkah 2 – 3 tapak untuk mengintai dia..Macam lagu Exist, mengintai dari tirai kelas. Dan aku boleh cari bermacam-macam alasan hanya untuk melihat Nurul.Contohnya aku boleh menjadi tukang kebun untuk menyiram pokok bunga. Maklumlah, depan kelas kami banyak pokok2..Hehehe.

Sepertinya pengetua masih lagi memberikan aku peluang indah untuk berada dekat dengan Nurul. Nurul masih lagi perlu melalui kelas aku untuk kemana-mana pun. Seronoknya..Memang hari-hari persekolahan yang mengujakan. Masih banyak lagi sejarah indah yang akan kami ciptakan bersama. Waktu sebegini kalau dalam cerita Hindustan, si hero dan heroin  akan berlari-lari di kehijauan gunung sambil menyanyikan lagu romantis.Owhhh…..

Cumanya aku tak sukakan seseorang didalam kelas aku. Bukan aku saja, semua kawan-kawan aku yang lain pun sama. Manakan tak, dia seorang pembuli.  Sikap dia pun dh membuatkan kami malas nak layan. Tu yang membuatkan aku sedikit ralat. Bukan apa, aku sekarang ni dalam mode jiwang. Tiada lagi keganasan yang tersemat dalam jiwa.Bagi aku semua tu buang masa.  Tapi tu tak bermakna aku tak melawan. Dulu dia pernah  cakap kat aku, dalam banyak2 orang, aku sorang saja yang melawan. Haa, baru dia tau sapa aku. Geram tul aku, pagi2 datang kelas pun dh mengacau. Tu yang melawan tu. Saja aku bercerita pasal dia.(aku nk tunjuk kuat).Dia bukan objek utama dalam cerita aku. Dia hanya  iklan. Lagipun sekarang ni kami dah baik. Dah besar panjang la katakan.

Berbalik kepada kisah romantik aku, aku melihat kelas Nurul Cuma ada seorang pelajar lelaki. Waa, aku sangat lah jeles.Mana taknya, dikelilingi awek-awek yang jelita. Nurul merupakan salah seorang dari mereka. Ini  menyemarakkan lagi api kecemburuan aku. Mana tahu satu hari nanti dia akan mengayat Nurul. Atau Nurul sukakan dia. Geram juga bila memikirkannya. Ahh, aku cemburu. Suka fikir bukan-bukan. Bukan apa, aku tak mahu kehilangan dia walaupun aku tak memiliki dia. (Ayat tak bole blah)


Nak dijadikan cerita, aku berjumpa dengan As. Dia kawan baik Nurul dan juga kawan aku dari sekolah rendah lagi. Dia mengajak aku untuk join kelas dia. Dia kata boleh buat permohonan. Dia pancing-pancing nama Nurul. Tak bole jadi ni.Dengar nama Nurul membuatkan aku seolah-olah lupa daratan dan kelayakan aku. Terus aku mengajak lagi 3 orang geng aku membuat permohonan. Mana la tahu kan. Untung sabut timbul. Kalau diterima, fuuhhhh..Tak dapat untuk aku katakan. (Sambil-sambil berimaginasi aku dan Nurul bergelak ketawa berdua di dalam kelas)..

Kami berempat pergi berjumpa cikgu sambil membuat muka simpati.Kami sedar, dengan kurniaan wajah yang kacak ini, ditambah dengan membuat mimik muka cute-cute, permohonan kami pasti akan berjaya. Dan sudah pasti, aku adalah insan yang paling gembira dalam dunia….Lagipun, awek2 kelas itu pastinya tidak bersemangat untuk belajar memandangkan kumbang hanya seekor.Tidak ada penyeri. Lainlah kalau dengan kehadiran kami. Pastinya mereka teruja setiap hari.


Bersambung

No comments:

Post a Comment