Tuesday, December 4, 2012

my 1st luv story - luv at 1st sight episode 17



 Permulaan satu perpisahan vol.3

Cuti kali ni aku terasa masa amat panjang sekali. Waktu amat lambat berlalu. Aku merindukan dia. Sehari aku rasa bagai sebulan lamanya..Bayangkan kalau 30 hari..Woooww…Lama tu..Tambahan pula dia dah jarang menelefon aku sebab telefonnya dah di potong. Aku pun tak tahu kenapa. Jadi, Nurul hanya menelefon aku sekali sekala menggunakan public phone. Pada masa itu, penggunaan public phone memang popular. Tak macam budak-budak sekarang, baru masuk sekolah menengah dah pun ada handset. Canggih-canggih pulak tu. Kalau la time tu kami ada handset, dah tentu waktu tu adalah bulan madu untuk kami. Zaman semakin berubah.

Melalui hari-hari yang lambat berputar adalah satu penantian yang panjang. Ahhh, kalau la aku ada kuasa mempercepatkan waktu, dah tentu aku cepatkan. Tapi apakan daya. Aku hanya manusia biasa. Bagi aku cuti kali ni memang membosankan. Tatkala budak-budak yang lain nak kan cuti berpanjangan namun aku sebaliknya. Seboleh-bolehnya aku nak bersekolah keesokan harinya. Begitulah bersemangatnya aku untuk belajar..Semangat seperti itu kalau nak diterjemahkan dengan keputusan peperiksaan, sudah tentunya anugerah dekan dalam tangan selama 3 tahun berturut-turut.

Memang apa yang aku buat serba-serbi tak kena. Tapi aku pandai menyembunyikan tindak tanduk aku dari pengetahuan orang ramai  especially  family aku. Dalam kegelisahan aku sempat menunjukkan sikap seolah-olah kegembiraan zaman budak-budak aku begitu jayanya. Begitu profesionalnya aku dalam melindungi riak wajah seorang budak-budak yang ada masalah cintan. Cisssss, jatuh standard aku yang hatinya keras seperti batu kalau orang lain tahu. 

Dan dalam melalui hari-hari yang panjang, pejam celik pejam celik keputusan peperiksaan PMR akan diumumkan keesokan harinya. Aku agak nervous namun dalam masa yang sama dah pastinya aku gembira. Maklum la, aku tahu aku akan dapat berjumpa Nurul esok…Hari yang aku tunggu-tunggu. Yeeaaaayyyyyyyyyyy…..

bersambung....

No comments:

Post a Comment