Saturday, December 22, 2012

my 1st luv story - luv at 1st sight episode 20

Permulaan satu perpisahan vol 6


Akhirnya, seperti yang aku harap-harapkan, permohonan kami diterima dengan penuh keikhlasan. Aku sendiri macam tak percaya. Manakan tidak, kelas tu adalah top two dalam sekolah. Nama pun sedap. 4 Sastera Iktisas ataupun lebih femes sebagai 4 SI. Waa, aku akan dikelilingi kawan-kawan yang pandai dan juga yg penting, kawan-kawan yang cantik..Hehehe…(saham naik sikit)..

Cumanya hanya kami bertiga yang terpilih. Seorang lagi kawan aku tidak diluluskan. Kami agak sedih tapi apa nak buat, life must go on. Namun apabila mengenangkan impian aku untuk kembali sekelas dengan Nurul telah terlaksana, kekecewaan aku terubat. Ini mungkin akan masuk dalam book of records sekolah  dimana jumlah student lelaki hanya 4 orang berbanding  28 orang perempuan.Kami akan menjadi jejaka rebutan nampak gayanya…..Hehe…

Apabila seseorang memenangi wang tunai sebanyak RM 1 juta, apabila seorang suami diizinkan untuk berpoligami, (sebab aku blm kawen), ianya masih lagi tidak dapat menggambarkan kegembiraan aku kerana sekelas dengan Nurul. Speechless. Cuma membayangkan kami melayari hari-hari bahagia bersama anak-anak. Erk, kejap, tu dah menyimpang jauh. Tak kisah la, tapi yang pastinya, memang aku hepi sehepinya. Penantian aku selama ni rupa ada hikmah disebaliknya. Sungguh tak disangka.Adakah cikgu sengaja mengaturkan semua ini agar aku boleh melayari hari-hari yang bahagia?...Owhhh…Indahnya…

Pada ketika itu, hujan lebat, guruh berdentum sekalipun pasti akan aku jejakkan juga kaki ke sekolah. Kalau lah hari persekolahan ada 365 hari, aku akan hadir selama 366 hari. Kalau ada anugerah kedatangan 100 peratus, pastinya orang itu adalah aku. Betapa super rajinnya aku ke sekolah. Kalau lah ketua kampung tahu akan kerajinan aku ini, sudah tentu aku akan dinobatkan pemuda harapan kampung .Aku juga akan dijadikan ikon kerajinan pada para pelajar sekolah aku. Apa lagi yang boleh membandingkan dengan kerajinan aku untuk kesekolah?...

Nurul telah menjadi dorongan aku. Aku bersemangat dan bergembira kerana adanya dia. Hidup aku seolah-olah lengkap. Susah untuk aku membayangkan betapa gilanya perasaan ni. Bukan aku tak cuba melawan, cuma aku rasa biarlah aku melaluinya untuk mencari pengalaman.Aku tahu, walaupun kami tak bersama satu hari nanti, ianya pasti akan menjadi kenangan indah untuk aku. Setiap saat cerita aku dan dia pasti akan aku kenang sepanjang masa.Tambahan pulak ianya dari pandangan pertama. Susah untuk mendapat peluang seperti itu. Aku tahu cerita yang aku ciptakan kali ini akan menjadi kenangan indah pada satu hari nanti..

 Aku sedar, setiap sesuatu  tu bukanlah satu kepastian.Sebab tu aku hanya ingin terus menikmati detik-detik yang aku rasa boleh menggembirakan. Gembira itu lumrah,bersedih juga lumrah. Tak ada perjalanan yang setiap masanya penuh dengan gembira. Perjalanan hidup adalah panjang tapi yang pastinya ia semakin pendek.Harus menghargai setiap peluang yang ada. Memang untuk melupakan kesedihan adalah  sangat sukar. Memakan masa untuk kembali bangun. Sejarah tetap tidak akan terpadam oleh itu biarlah ia menjadi landasan untuk kita menghadapi hari muka. Seperti kata pepatah, Kalau kita dapat  melihat  masa depan dah tentu kita takkan biarkan masa yang berlalu.

Eh, kenapa tiba-tiba cerita aku menjadi mood sedih ni?..Ok, tukar ke mood hepi balik. Biasala, setiap kisah percintaan mestilah disulami dengan suka duka, gembira bersedih, lucu dan sentap, gaduh-gaduh dan manja. Setiap scene adalah sesuatu yang mengujakan. Macam filem Hindustan la, semua babak ada. Tu lah yang membuat jalan cerita lebih thriller.Saspen dan menyeramkan.Hehe..

Bersambung….




Geng aku yg berdiri tu nama Azhar. Yg sebelah kiri tu Azli. Yg purple tu Hafiz. Dan yg depan tu mesti la aku. Sang hero...hehehe..Pic ni diambil selepas SPM 2000. Inilah kelas aku. 5 Sastera Iktisas. Kelas ni adalah yang terbaik bagi aku.  Kawan2, cikgu2, semuanya best...kalau boleh diulang, aku akan pilih tahun ni...

No comments:

Post a Comment