Monday, August 2, 2010

Sudah Sampai Sini



Bermusim
Silih berganti bulan mentari
Pejam celik tak terasa aku
Sudah sampai sini
Sudah sampai sini

Bergerak
Berlagu hanyalah seketika
Tinggal aku dalam kerugian
Dia pasti pegi
Dia terus pergi

Selagi terikat satu janji setia
Selagi itu tercatit kisah semua
Di sana kepastian akan menanti kita

Di situ tanda tanya
Di situ haluannya
Di situ tanda tanya
Di situ haluannya

Antara kau aku ada satu rahsia
Pasti terbongkar di tarikh yang tersedia
Tersenyum dan menangis satu antara dua

Selagi terikat satu janji setia
Selagi itu tercatit kisah semua
Di sana kepastian akan menanti kita

Bermusim
Silih berganti bulan mentari
Pejam celik tak terasa aku
Sudah sampai sini
Sudah sampai sini



Aku suka lagu ni..Lagu lama kumpulan Bumiputra Rockers..Mungkin sekali dengar kita andaikan ini lagu jiwang ataupun lagu cinta. Dulu aku pun macam tu..Tapi kalau kita hayati betul2,lagu ni ada maksud sebaliknya..Maksud yang mendalam..Menggambarkan kehidupan kita yang semakin lama semakin pendek...

antara liriknya:

Bermusim
Silih berganti bulan mentari
Pejam celik tak terasa aku
Sudah sampai sini
Sudah sampai sini

Bergerak
Berlagu hanyalah seketika
Tinggal aku dalam kerugian
Dia pasti pegi
Dia terus pergi

Apa yang aku faham maksudnya adalah MASA..ya..masa itu akan tetap dan terus pergi..Sedikitpun tidak akan menunggu kita..Tapi tu hanya pendapat aku..Pendapat orang lain aku tak tahu...

Dan lirik lagu selebihnya tu bermaksud sesuatu yang telah dijanjikan pada kita. Sesuatu yang pasti..


No comments:

Post a Comment