Saturday, November 24, 2012

Shamil Aizad...


Ari tu aku ada bertanya pada anak saudara aku. Shamil nama dia. Baru 5 tahun. Saja la dah bosan2 aku pun bertanya pada dia. "Shamil, besar nanti nak keja apa?..Doktor, cikgu, peguam?"..Dia pun tersimpul malu. Sambil menutup muka dan senyum2, ditambah pulak mak dia ada kt sebelah, kami tertunggu-tunggu jawapan dari dia...

Last2 dia jawab, "Chamil nk bawak kubota".....Bila dengar jawapan tu aku ketawa berdekah-dekah...Mak dia pun join sekali...Hehehe...Ikut suka kau la Shamil nk jadi apa pun asalkan kerja yang halal. Aku teringat masa aku sekolah rendah bila cikgu tanya nak jadi apa, jawapan yang senang aku bagi, Polis, Askar. Tu ja yang aku tau. Tapi bila dah makin besar, aku tak minat. Mungkin rezki aku dah tertulis kerja aku macam ni...Walaupun bukan jiwa aku, tapi syukur......

No comments:

Post a Comment