Wednesday, November 14, 2012

my 1st luv story - luv at 1st sight episod 15



PERMULAAN SATU PERPISAHAN VOL. 1

Mungkin, kegembiraan yang aku lalui menyebabkan aku tidak berasa cepatnya masa berlalu. Bunga bunga di taman hati mekar subur dihati. Suka duka yang aku dan dia  lalui mengindahkan lagi sketsa sebuah cinta kami. Disaat bintang menerang malam, Mak aih, apa yang aku melalut nih.?? Itu lah akibatnya kalau jiwang tak bertempat. Aku pun tak tahu apa yang melanda sang hati. Lembut dan sentimental. Lagu bergenrekan rock bukan lagi menjadi pilihan hati.

Walaupun masa pantas berputar, tetapi apabila aku merindui dia, sehari rasa bagaikan setahun lamanya. Dah macam lirik lagu Amy Mastura tu.. Sungguh, aku tak pernah rasakan sebegitu. Owwhhh..Memang gila bunyinya. Aku dok remehkan lirik lagu tu tapi bila kena batang hidung, baru aku tahu rasanya..Ahh, jiwa kacau..Hari-hari yang aku lalui kalau nak di bahasakan dalam erti kata jiwang, hanya satu perkataan boleh menterjemahkan ia..Mengasyikkan..Itulah perkataan yang bisa menggambarkan bagaimana perasaan aku. Seperti yang aku katakan, makan aku lalu, tidur aku lena, mandi aku basah tapi semua itu dalam keadaan mengingati dia.Alamak…jiwang karat lagi…huhuhu...

Ingin saja aku meluahkan rasa hati pada Nurul tapi bila memikirkan PMR semakin hampir, aku abaikan saja. Aku tak mahu hal ini akan menjejaskan persediaan dia untuk menduduki peperiksaan. Mungkin, masa akan menentukan semuanya nanti. Asalkan dia berada disisi aku, aku tak kisah samada dia mengerti ataupun tidak apa yang aku rasa. Kadang-kadang, soal hati tak kan dapat dijelaskan dengan kata-kata. Cuma aku harap dia akan mengerti dan tahu siapa dia pada aku..(Harapan tinggi seorang hero Hindustan kepada pyar nya…)
Dulu, ada satu komik yang agak popular. Blues untuk aku..Aku mangikuti serba sikit mengenainya. Cara dia menterjemahkan kehidupan dia melalui kartun memberikan aku idea untuk membuat perkara yang sama. Jadi, aku pun membuat satu buku menceritakan hari-hari yang aku lalui dengan ingatan aku pada Nurul.Walaupun penulisan buku tu agak teruk, tapi dah cukup untuk menceritakan betapa dia bermakna bagi aku. Biar tidak meluahkan dengan sepenuhnya, namun mungkin dia akan mengerti dengan kiasan yang aku gambarkan. Aku tak berapa ingat samada bila aku berikan buku tu pada Nurul.

Nurul telah menjadi semangat dan kekuatan aku. Dan kerana adanya dia, aku menjadi semakin gembira. Aku seolah-olah telah lengkap. Pelik. Aku sendiri tak faham apa yang aku rasa. Kadang2 aku bingung. (Bingung tak sama dengan bengong). Aku masih boleh berfikir dengan waras Cuma kadang-kadang aku merasakan sedikit gila. Apa kejadahnya aku berperasaan sampai macam ni? Aku belum cukup umur. Baru 15 tahun. Sunat pun tak sampai 10 tahun tapi dah galak nak bercintan cintun. Sampai ke tahap berpikir nak kawen.  Aduh. Dah kronik tahap gaban nih. Kalau la mak aku tau, mau gelak guling2 ni. Tak pun, abis kuat aku kena tempeleng kanan dan kiri. Hissshhh…Mengarut betul Mungkin betul orang tua-tua cakap. Cinta budak-budak ni cinta monyet..Tapi masalahnya, aku serius…

Ahhhhhh…Abaikan. Buat masa ni aku tak nak fikir lagi. Idup budak-budak perlu diteruskan terlebih dahulu. Masa depan biarlah ditentukan kemudian. Aku hepi ketika ini. Mimpi aku sempurna. Aku punya keluarga, kawan-kawan, bintang hati..semuanya lengkap. Apa lagi yang aku perlukan?? Kemewahan?? Bagi aku ianya tak penting. Live the life. Enjoy…Masih banyak peringkat kehidupan lagi yang perlu aku harungi. Student, pekerjaan. Dan selepas itu barulah menumpukan pada keluarga….
Bersambung…

No comments:

Post a Comment