Tuesday, November 27, 2012

circle of life



Kadang-kadang ada masanya dalam hidup, ada satu tika kita akan merasa sangat down. Rasa seperti kehilangan sesuatu yang kita tak tahu untuk menzahirkan. Rasa hampa. Hilang arah tujuan. Hilang semangat. Semuanya ada. Memang susah untuk dicakapkan. Seolah-olah matlamat diri dah tak ada. Merasakan diri kita bukan diri kita.

Mungkin, itu dapat menggambarkan apa yang aku rasa. Tapi ianya masih tak memadai. Ingin saja aku berbicara pada bulan, namun tak tergapai tangan. ingin aku berkata-kata pada bintang, namun ianya tidak kelihatan. Disaat aku mengharapkan ia, ianya tidak ada untuk aku. Pada ketika malam datang, aku mengharapkan cepatnya siang. Dikala siang, aku mendambakan malam segera datang.Memang, berdetik masa itu hanya datang dalam bahasa duka.

Aku merangkak di tengah-tengah perjalanan yang jauh. Sememangnya masih banyak lagi simpang yang terpaksa aku tempuh. Tak mempunyai sesiapa di belakang.Juga tidak ada apa untuk aku menongkat. Cuma megharapkan aku boleh melangkah dengan sempurna. Dan bila sampai masa itu, ketika aku sudah boleh berjalan teguh, aku tidak akan berpaling ke belakang lagi.Aku  Aku perlu memastikan matlamat aku pada landasan yang betul. Aku pasti masa itu akan tiba juga bila sampai waktunya.

No comments:

Post a Comment