Wednesday, October 31, 2012

my 1st luv story..luv at 1st sight episode 13...



Selepas beberapa hari, seperti yang aku agak, Nurul menghubungi aku. Dia menceritakan apa yang terjadi. Aku cuma mendengar dia menyuarakan luahan hati.. Aku nak jadi pendengar yang baik. Jadi aku biarkan dia bercakap. Aku tahu dia akan lega bila berbuat begitu. Aku juga menanyakan satu soalan yang aku teringin sangat nak tanya. Walaupun aku dah tahu jawapan,  tapi aku nak dengar dari mulut dia sendiri. Aku nak tahu samada dia menangis ataupun tidak. Dan jawapannya, seperti yang di duga, Nurul memang menangis.  Sentap aku mendengarnya. Aku tak suka Nurul menangis…

Aku cuba memujuk hati Nurul sikit demi sikit. Harapan aku agar dia tidak lagi bersedih. Aku akan perlahan –lahan mengambil masa untuk memujuk hatinya.. Perempuan ni tak susah sangat untuk dipujuk tapi biarlah kena dengan caranya. Dalam banyak kajian yang dibuat, 8 dari 10 perempuan lebih suka pada seorang lelaki yang ada sifat sense of humor. Itu fakta, bukan aku reka. Perempuan kan suka pada keseronokan. Sebab tu tugas lelaki menggembirakan mereka..Walaupun tahap humor aku cuma diskala 4 / 10, tapi at least aku masih mampu untuk buatkan Nurul ketawa. Sememangnya itu yang aku nak. Aku suka billa dia ketawa sebab aku. Bila dia gembira, itu juga akan menggembirakan aku. Gelak tawa dia menenangkan aku. Kalau la dia tahu macam mana perasaan aku bila dengar gelak tawa dia.…Pasti dia terharu…

Hari ke hari, Nurul sudah bertambah ceria. Aku tahu, Nurul jenis orang yang tabah. Walaupun luaran tak mencerminkan dalaman dia, sekurang-kurangnya senyuman dan gelak tawa dia itu mencerminkan keselesaan dia berkongsi cerita  dengan aku. Itu yang aku nak. Seperti yang aku katakan, aku ibarat lilin yang menerangi kegelapan orang. Walaupun lilin yang murah, namun ianya sedikit sebanyak membantu. Hero la katakan…..hehehe….Aku bertekad untuk membuatkan nurul melupakan kenangan pahit dia bersama K.E.  Dan bersama-sama dengan si hero untuk mencipta sesuatu keindahan pada masa depan.

Normal, bila di pertengahan cerita Hindustan apabila hero kembali  berkawan dengan heroin, kuch kuch hota hai. (sesuatu telah berlaku)..Aku dan Nurul semakin rapat. Banyak yang kami kongsikan berdua. Dan pada satu hari, aku berjumpa dengannya diluar waktu persekolahan. Kami jarang bertemu muka di sekolah tapi pada hari tu kami telah rancang untuk bertemu. Dan sekali lagi, pantai ban pecah menjadi saksi kami. Hanya aku dan Nurul. Tidak seperti dahulunya, dimana ombak menjadi saksi kesugulan aku tapi kali ni, ombak, batu-batu, pokok bakau, desiran angin, terik mentari, pintu air dan orang yang lalu lalang, semuanya menjadi saksi kami dan pastinya mereka mencemburui kepada super duper kegembiraan aku.

Walaupun ketika itu cuaca agak panas tapi ianya masih tidak dapat memanaskan hati aku yang dingin. Lembut angin pantai juga tidak dapat disamakan dengan kelembutan sang hati. Kehijauan pokok-pokok merendang  tidak dapat menggambarkan hijaunya perasaan aku yang sangat mendamaikan. Lagu-lagu romantis tidak dapat menterjemahkan melodi shahdu yang melanda gemersik jiwa. Ahh, tak ada kata secantik bahasa yang dapat menerangkan betapa aku dilanda bahagia…Ingin aku terbang mencapai bintang untuk aku hadiahkan pada Nurul….Sampai begitu sekali aku rasakan…

Waktu begitu mencemburui kami seolah-olah tidak mengizinkan kami berbual panjang. Dalam tak sedar, aku sudah pun berada di rumah. Aku balik dalam keadaan yang membahagiakan. Kalau la aku berjalan kaki, aku tak akan terasa 15 kilometer itu satu jarak yang jauh. Manakan tidak, aku tak terasa kaki aku memijak tanah. Aku masih ingat lagi petang tu, disaat cerita cinta antara benua di kaca tv, ianya tidak dapat menandingi  cerita aku dan dia yang lebih dari itu. Dan time ni kalau dalam cerita Hindustan,  Aku seolah-olah berada di gunung ganang yang cantik untuk menyanyikan lagu duet dibius cinta bersama Nurul.. Owh..kuch-kuch hota dil to pagal dilwale dulhania le jayenge...Ianya satu mimpi yang  sangat sempurna…

Bersambung……..

No comments:

Post a Comment