Tuesday, October 23, 2012

La tahzan....



Aku ada seorang kawan. Perempuan. Tak la rapat tapi kami selalu bercontact-contact. Dari situ juga kami banyak bertukar-tukar cerita. Aku dapat tahu dia ada berkawan dengan seseorang. Dia cerita lagi, lelaki tu ada masalah kesihatan. Dia pernah eksiden dan cedera teruk di jantung. Dah banyak kali buat pembedahan. Tindakan susulan di IJN. Banyak kali dalam keadaan kritikal dan yang terbaru kawan aku tu cerita lelaki tu diisytihar mati otak selepas buat pembedahan. Aku tak berapa tahu makna mati otak dalam bidang perubatan ni. Hilang ingatan ataupun lumpuh..Aku tak mahu la tanya lebih2. Nanti dia sedih..


Hubungan diaorang ni baru lagi. Tapi kenal dari sekolah . Banyak yang dia ceritakan pada aku macam mana diaorang boleh berkawan. Banyak kejadian.  Kadang-kadang aku rasa pelik jugak tapi tak kisahlah. Hanya diaorang saja yang faham. 


Kadang-kadang, bila difikirkan setiap orang ada cerita yang tersendiri. Suka dan duka. Kalau kita rasa hidup kita susah dan mengecewakan, sebenarnya ada lagi orang yang nasib lebih malang dari kita. Kalau kita tengok orang sekeliling hidup senang dan menggembirakan, terdetik di hati kita alangkah bahagianya kalau kita pun menjadi seperti mereka. Tapi pernahkah kita fikirkan apa yang mereka telah lalui?  

Dia juga pernah bgtau pada aku lelaki tu kata dia kuat disebabkan kawan aku yg sentiasa ada dibelakangnya...Aku faham. Memang bila seseorang sentiasa ada untuk kita, ianya akan memberikan satu semangat dan kekuatan yang kita tak tahu dari mana datangnya....Aku dah rasa....

Aku cuma mampu menyuruh dia bersabar. Jangan bersedih...InsyaAllah semuanya akan baik-baik saja. Yang penting berdoa..

No comments:

Post a Comment