Sunday, October 14, 2012

my 1st luv story. - luv at 1st sight episod 11


Dalam keterpaksaan aku merelakan K.E mempermainkan Nurul sebegitu rupa. Aku sebolehnya tak nak mencampuri urusan diaorang. Agak sukar. Di sebelah sini kawan baik aku, disebelah sana seseorang yang bermakna bagi aku. Aku tak boleh memilih antara satunya. Aku berasa serba salah. Tak tahu nak berpihak kepada siapa.

Nurul  melalui hari-hari yang menggembirakan. Tak kan aku nak merosakkannya?..Namun aku tahu, satu hari nanti dia akan kecewa. Sebolehnya aku tak mahu Nurul jadi begitu. Aku nak kan dia selalu hepi. Dan sebab itu aku sanggup dia terus berkawan dengan K.E sampai bila-bila. Aku mahukan dia terus tersenyum. Biarpun senyuman itu bukan kerana aku tapi senyuman dia akan tetap menjadi penawar.

Aku masih menjadi orang perantaraan antara mereka. Aku terima. Biarlah mereka gembira. Aku juga gembira walaupun hakikatnya aku sendiri tahu apa yang aku rasa. Biar lah asalkan aku tak kehilangan mereka berdua. Sekurang-kurangnya aku masih boleh melihat Nurul tersenyum dan kami masih boleh selalu berhubung. Lagipun, panggilannya memang selalu aku tunggu-tunggu. Kalau tak bercakap sehari lain aku rasakan.

Satu hari aku keluar dengan K.E. Tanpa di rancang dia mengajak aku untuk berjumpa Nurul. Walaupun kami tak tahu rumah dia, kami akan cuba cari sebab kawasannya kami tahu. Apa yang kami tahu, rumah Nurul berdekatan dengan pantai. Pantai Ban Pecah.  Bila kami sampai disana, kami sangat bernasib baik sebab kami berjumpa dengan sepupu Nurul yang mana dia juga sekelas dengan kami. Kami pun ditunjukkan rumah Nurul. Dipendekkan cerita, kami berjumpa Nurul setelah dipanggil oleh sepupunya. 

Biasalah, aku hanya menjadi pelakon tambahan. Menjadi penunggu mereka berdua berjumpa bersaksikan pantai ban pecah yang cantik. Aku tipu kalau aku tak jeles tapi apa yang mampu aku buat?…Ombak-ombak menjadi saksi betapa sugulnya aku melihat mereka berdua di kejauhan. Indah bercengkerama. Dalam masa yang sama, aku gembira sebab aku dapat berjumpa Nurul  diluar hari persekolahan.Aku juga dah tahu rumah dia. Bukan apa, senang nak masuk meminang nanti…Hehehe…

Selepas tu, macam biasa, rutin telinga aku mendengar cerita tentang Nurul dari K.E. Macam-macam dia ceritakan.  Eiiii…Kecik ja aku tengok K.E ni..Kalau la dia tak da kena mengena dengan aku, memang aku buat smack down dah kt dia. Kenapa la dia ni tak nak faham apa yang aku rasa.....

Hari berlalu dengan pantas. 2-3 bulan tu tak terasa berlalunya. Namun perasaan aku masih sama. Kebimbangan aku juga. Aku tahu  aku tak dapat nak menghalangnya dari terus terjadi. Aku tahu sebab K.E banyak menceritakan pada aku. Walaupun dia merasa simpati pada Nurul sebab layan dia begitu tapi dia terpaksa lakukan. Akhirnya sampai juga detik-detik yang aku tak inginkan berlaku. Saat dimana kegembiraan Nurul akan dirampas. Aku hanya mampu menjadi pemerhati. Di satu petang yang dingin, aku menjadi saksi bisu antara mereka.

Bersambung…….

No comments:

Post a Comment