Wednesday, September 21, 2011

..............

Mungkin, setiap orang pernah melalui saat-saat sukar dalam hidup. Saat dimana musibah melanda, masalah datang menimpa bagai jatuh ditimpa pula tangga.

Hidup ni macam pelangi, warnanya cantik tapi sayang hanya untuk sementara.Macam tu jugak dengan hidup ni, kadang kala hari tak selalunya cerah. Hidup tak sentiasa indah. Sekejap gembira sekejap rasa gundah.

Untuk melalui saat-saat yang sukar memerlukan ketabahan hati yang kuat. Bukan senang untuk melaluinya. Perit. Tambahan pula bila satu masalah tak selesai, datang lagi satu masalah. Boleh jiwa kacau dibuatnya. Mental pulak bagai didera.

Selain dari masalah sampingan kehidupan harian, tekanan di tempat kerja juga adalah sesuatu yang membebankan. Bila sebut pasal kerja, aku terkenangkan cik coklat. Sekarang ni adalah waktu-waktu sukar baginya. Bukan aku tak kesian padanya, cuma aku tak mampu untuk berbuat sesuatu. Aku tahu dia tertekan dengan keadaan kerjanya sekarang. Air matapun kerap berlinang.

Cuma aku mampu katakan supaya dia dapat bersabar buat sementara waktu. Kuatkan semangat dan tabahkan hati. Ingat, setiap sesuatu ada hikmahnya. Aku tahu, bercakap ni senang. Orang yg menanggung tu menahan azab. Ntah la, di waktu ni aku cuma berharap dia dapat bersabar sesabarnya.

Aku juga berharap aku dapat melalui saat-saat sukar ini dengan kuat. Tak kira lah macam mana pun, aku minta agar semua ni akan berakhir dengan cepat. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment