Friday, December 3, 2010

Sumber-sumber makanan

Minggu lepas aku ada terbaca satu majalah..Saja aku belek2 dan ada satu artikel yang menarik perhatian aku. Lemak babi dalam makanan.

Dalam artikel tu ada menyebut selama ni ramai orang yang salah faham mengenai kod2 yang mengandungi bahan tersebut..Aku pun tidak terkecuali.Selama ni aku dapat emel2 yang menyatakan kod2 E hampir semuanya mengandungi lemak babi.Namun dalam artikel tu mengatakan kod2 yang ada lemak haiwan tu adalah E471 hingga E495.,(Lebih kurang tu la kod2nya.. Aku pun tak berapa ingat sangat..Wallahualam..Kod2 berkenaan katanya BERKEMUNGKINAN BESAR mengandungi lemak babi..

Zaman sekarang ni makanan macam2 dan dari sumber yang kita sendiri pun tak tahu.Lebih menakutkan kalau ada logo Halal tapi ianya hanya palsu. Banyak dah kes2 macam tu. Yang jadi mangsanya orang2 Islam. Peniaga2 tak kn ambil kisah asalkan mereka dapat kaut keuntungan.

No comments:

Post a Comment