Wednesday, December 29, 2010

Harimau Malaya juara AFF suzuki Cup

YEEEEEEEEEEEEEEEAAAAAAAAYYYYYYYYYYYYYYYYY17x

Tak dapat aku nak katakan gembiranya aku.Mana tidaknya, Malaysia menjadi juara piala suzuki untuk pertama kalinya..Aku sangat-sangat bangga..Terharu sungguh..Aku juga memuji pemain2 Malaysia dan krew keseluruhannya diatas kecekalan dan berjuang hingga ke titisan terakhir..Aku sangat2 hormati mereka..Huh, teruja betul aku...Dan untuk pertama kalinya setelah sekian lama, aku seolah-olah macam tak percaya yang aku akan sebut ni..Aku mengagumi seorang pemain Malaysia kelahiran Terengganu..Nor Sharul Idlan Talaha..Pemain Kelantan..Skill dia memang terbaeek..Stamina kuat tambahan masih muda..memang aku respect..Sebelum ni aku banyak memuji aksi pemain2 omputeh tapi kali ni aku meminati dia.Bagi aku dia seorang pemain yang berbakat..Kalau semua pemain Malaysia macam dia, aku rasa Malaysia boleh melangkah lebih jauh ke peringkat Asia..Tak ketinggalan juga Safee Sali penyerang yang digeruni dan penjaga gol Khairul Fahmi..U all the bestt....I like it...two thumbs up...

Secara jujur, sebelum ni aku rasa Malaysia memang tak boleh nak layak ke final.Tambahan lagi dari game 1st, cara main sangat teruk.Tak ada taktikal..Hanya lebih kepada counter attack dan bahagian sayap..Tp bila aku tengok game final pertama, ternyata keseluruhan taktikal berubah.Aku tak sangka..Bahagian tengah mula hidup dan menyusun serangan dengan baik.Ada corak eropah sikit..memang main cantik malam tu.Aku sangat teruja.Tambahan lagi aku tengok ramai2 di kedai..punya la riuh..Dah lama tak rasa suasana bola sepak tempatan macam ni..Memang besssssstttttt...












Apa-apa pun, jutaan tahniah kepada pemain2 dan jurulatih..U all memang terbaeeekkkk...proud to be Malaysian..N thanks sbb public holiday..hehe..beessstttt..

No comments:

Post a Comment