Monday, November 29, 2010

Pocong....legenda atau pun kenyataan???

Aku menerima sms dari kawan kampung aku beberapa hari yang lalu..Kali ini mesej dia membuatkan aku sedikit terkejut. Memang kali ini di luar dugaan aku.Macam kata omputeh, out of the box. Aku copykan mesej dari dia.

Bro, wat pa??da cita tergempar lagi hot kat kmpg..menyeramkan..serangan
pocong,dah start 2 hari lepas. semalam dia p kat kmpng sebelah, malam
ni tak tau kt mana plak..semua pnduduk kmpg kui 10 malam da balik umh…

Lebih kurang cm tu r mesej dia. Terkebil-kebil jugak bijik mata aku nih..Macam tak percaya..Dah mengalahkan cita Indon la pulak..Hisshh..Tgk filem indon pun dh seram..Ni kan pulak jd kt kampung aku..

Aku dengar banyak version citanya.. Biasa la, orang ni cakap cm ni, orang tu cakap cm tu..Kira banyak r kes yang jd. Kes yang aku dengar kt kmpg aku, ada org nampak “bnd’ tu tumpang sorang pak cik masa nak g sembahyang Subuh..Pak cik tu naik basikal ja. Kes kedua, bukan kmpg aku..Sorang mamat ni kira cakap besar sikit r, tak percaya bnd2 ni, so nak jd cita adala satu mlm tu dia blk dari keja, tiba2 ja ‘bnd’ tu dok sebelah dia..Smpai terkencing dlm seluar jgk la citanya..Kes ketiga pulak srg mak cik ni dengar ada orang ketuk pintu, dia pun buka la tp tak ada sapa pun kt situ..Mak cik tu pun masuk dlm rumah tiba2 ja dia tgk ‘bnd’ tu dh ada dlm rumah. 3 ekor pulak tuh..Cita selanjutnya tak dapat aku nak pastikan..Dasat…Kecut jugak dengar tuh..

Sejauh mana kebenaran cerita2 ni aku pun tk pasti. Wallahualam. Tapi memang berita ni dh heboh 1 kampung..Dan dengarnya ‘bnd’ tu merayau-rayau dari kampung ke kampung..Kawan2 aku dari kampung lain pn tahu pasal cita ni.

No comments:

Post a Comment