Tuesday, June 22, 2010

andai ada maaf...................

Suasana agak mendung hari ini.Cuaca juga tidak panas..Begitu juga aku..Susah untuk aku gambarkan apa yang aku rasa..Semakin lama aku fikir, semakin aku rasa bersalah..Aku tidak dapat untuk mengubahnya...Aku tak dapat untuk berbuat apa-apa..

Sepanjang hidup ni,kita tak kan dapat lari dari kesilapan..Aku pun sama..Aku banyak melakukan kesilapan dan kesilapan yang aku kesalkan ialah kesilapan terhadap orang.Orang yang begitu baik pada aku.. Bila aku fikirkan balik, sebelum ni aku dah banyak menyakitkan hati orang, dan juga mengecewakan mereka..Mereka begitu baik pada aku tetapi akhirnya aku telah menghampakan mereka..Dan aku sedikit pun tidak menghiraukan kesedihan diatas apa yang aku lakukan..Dalam sedar, aku membiarkan mereka terus bersedih..

Mereka terlalu baik pada aku..Mengambil berat dan sentiasa mengharapkan kebaikan keatas aku..Biarpun aku telah menyakitkan hati mereka namun sedikit pun mereka tidak menyalahkan aku sebaliknya masih lagi berkawan dengan aku..Aku hanya mampu meminta maaf tapi dalam hati aku sedar yang ianya tidak mencukupi..Aku sedih diatas apa yang terjadi tapi ia bukanlah sesuatu yang dapat aku elakkan..Aku terpaksa walaupun mungkin perbuatan aku ini secara halusnya nampak kejam..Tapi hanya itu jalannya..Aku tidak pernah bercakap benar kepada mereka..Aku takut melukakan hati mereka tetapi akhirnya mereka dihampakan juga..

Aku sedar dan aku harap perkara sebegini tidak akan berlaku lagi kepada sesiapa..Aku takut....Aku hanya mampu memohon kemaafan kepada mereka dari jauh dan aku sangat mengharapkan kebahagiaan keatas mereka...

No comments:

Post a Comment