Thursday, December 10, 2015

mengulit kenangan


Ketika ini aku sedang melayan lagu cintamu mekar dihati. Bagi aku lagu ini mempunyai sentimental value kepada aku. Lagu ini membuatkan aku terkenang balik kisah lama yang  syahdu. Lagu ini berkaitan dengan seseorang. Seseorang yang sangat istimewa dan tak akan aku lupakan..Lagu ni juga kerap aku nyanyikan sambil memetik gitar pada dia. 

Dulu, kami gembira. Kami sering meluangkan masa bersama. Banyak tempat-tempat yang kami explore. menonton wayang merupakan aktiviti utama kami..Kami juga mempunyai tempat persinggahan tetap yang kami jadikan sebagai destinasi wajib apabila keluar berdua. Strait Quay. Tempat yang cantik. Pemandangan laut dan shoping kompleks. Disinilah kami meghabiskan waktu bersama sekiranya tidak ada tujuan lain kerana berhampiran dengan rumah dia. Namun bagi aku, tempat yang paling sentimental value yang pernah kami singgah adalah di tepi jalan berhampiran dengan airport. Jalan menuju teluk Kumbar. Saat kami berhenti dan memerhati kapal terbang yang akan mendarat. Satu perasaan yang susah untuk dihuraikan. Indah..

Banyak yang kami lalui. Part yang aku rasa kelakar adalah bilamana kami bergaduh. Dia pernah marah dan merajuk dengan aku sekali. Mak aiii..Punyalah susah nak pujuk dia..Jenuh...Dah macam-macam cara aku buat tapi akhirnya dia lembut juga..Tu pun, tak sepenuhnya..Sebagai hukuman, aku teman dia shoping..Dia ni kalau marah shoping je yg jadi terapi..Aku ingat lagi, lutut aku ni dah macam nak luruh namun dia steady..Punya la kuat dia tu...Nak tak nak aku ikut jugak la...Kawan tengah berapi kan....Tak cukup dengan shoping, aku dia tarbiah cukup cukup...Panjang berjela..Telinga aku menjadi mangsa.....telan je la walaupun pahit....huh....

Dan nak dijadian cerita, dia pulak buat salah...Haaa..Kali ni aku pulak jual mahal...Baru dia tau sapa aku..Aku tak pedulikan dia buat seketika..Akhirnya dia pujuk aku...Memang dia pujuk betul betul sampaikan aku serba salah..Kesian pun ada..Last2 aku beralah..Kami keluar bersama then dia pulak kena tarbiah dengan aku...Heheheh..Padan muka dia...Dia senyap ja dengar aku membebel..Dendam aku terbalas juga akhirnya...Tapi itu lah yang membuatkan kami hepi...

Secara jujurnya, aku tak dapat lupakan dia..Aku masih mengingati dia..Masih lagi terkenang kenangan antara kami. Namun, ianya hanyalah sebagai kenangan sahaja. Tak lebih dari itu..Aku sudah pun punyai famili sendiri begitu juga dia..Allah telah mengatur apa yang terbaik untuk kami. Aku sayangkan wife aku dan dia adalah orang yang akan aku jaga sebaiknya..Kenangan lalu hanya untuk di kenang. Tak lebih dari itu..Aku tatap mendoakan kebahagiaan dia selalu...

No comments:

Post a Comment