Monday, December 7, 2015

aku dan cik cokelat

Aku dapat posto dari cik cokelat..Walaupun ringkas, ianya tetap padat dengan sentimental value. Dengan cik cokelat lah satu satunya kawan yang berlainan jantina aku rajin berutus surat. Bila aku belek posto yang lama-lama, walaupun kadang2 ayat tu agak romantis tapi secara tersiratnya hanyalah kerana perhubungan sebagai seorang kawan. Aku dah ada keluarga sendiri bahkan dia juga mempunyai keluarga. Ada 2 orang anak Syifa dan Sufi. Mirip Cik Coklat...A happy families...N i also happy for them...

Aku pernah dating dengan dia di Carefour kalau tak silap. Time tu dia baru bekerja dan dia tertinggal barang. Jadi aku lah yang pulangkan kepada dia. Hari 1st dia melapor diri aku tengok dia jenis yang mudah mesra..Banyak tanya soalan. Aku ingat lagi..3 orang mereka..Cik Colkat, Ita dan Halumi...Secara jujurnya aku tengok diaorang ni cantik. Time tu pulak aku masih teruna...Hehehehehe..Ada jugak la sedikit sebanyak rasa nak kenal dengan lebih mendalam. Dan dalam 3 orang tu aku lebih mudah rapat dengan Cik Coklat...Dan secara jujurnya, pengakuan berani dari aku...Masa mula kami rapat aku ada merasakan sesuatu..Maksud aku hepi bila bercontact dengan dia...Dia ceria dan aku juga. Aku rasa aku dan Cik Coklat ada keserasian.

Memang sebenarnya aku hepi dengan dia. Terasa nak lebih selalu bercontact dengan dia.Ye la, time tu aku tak da rapat dengan sapa-sapa lagi. Walaupun aku sebolehnya nak lebih rapat dengan Cik Coklat, tapi dalam masa yang sama aku tak membuat apa-apa tindakan. Lagipun, aku rasa kalau jadi apa-apa, situasi akan jadi rumit kerana kami satu jabatan. Jadi aku pun buat macam tak ada apa-apa yang terjadi.

Ada ketika dia meminta pertolongan aku untuk menghantar dia ke latihan sukan. Aku hepi sebab dapat menolong dia..At least aku boleh berjumpa dengan dia. Walaupun macam tu, tak bermakna aku menaruh hati pada dia. Masih belum sampai ke tahap tu lagi. sebab aku lebih suka masa yang menentukan. Ada jodoh tu adalah...Buat masa ni aku tak terpikir lagi untuk tindakan selanjutnya..

Tak lama selepas tu, Cik Coklat bagitahu pada aku dia dah ada seseorang.. Haaaaa....kannn... Aku dah agak dah.. Tapi apa pun, aku hepi untuk dia..No heart feeling to me...Sebagai kawan, aku doakan yang terbaik untuk dia. At least, dia dh berjumpa dengan seseorang yg boleh menjaga dia. Aku tahu kisah hidup dia...Kisah sedih dia dengan budak Johor kalau tak silap aku..cerita yang tragis..Jadi, kali ni dia dh jumpa dengan orang yang dia perlukan selama ini..

Banyak juga cerita Cik Coklat yang dia cerita pada aku. Dan ada juga yang secara rahsia aku skodeng dia punya blog sebelum Cik Coklat sembunyikan...Sayangnya, aku tak sempat save url blog tu...Tp tak apa lah, tiap orang ada cerita tersendiri...macam aku juga...

Dan yang pentingnya, aku dan Cik Coklat masih lagi berkawan. Walaupun tak sekerap dulu, tapi kami tetap berkawan baik. InsyaAllah sampai bila-bila....Thanks cik Coklat..C oke lat...............



1 comment:

  1. u r welcome dear frends....... love u...... ~ccc(,)(,)

    ReplyDelete