Sunday, February 10, 2013

intensif vol. 2


Akhirnya, setelah melalui dan mengharungi segala onak dan duri selama hampir tiga minggu, kini terlerai sudah belenggu yang penuh dengan irama suka dan duka. Berakhir sudah kursus intensif di USM dan  dengan itu juga aku diisytiharkan merdeka buat sementara waktu. Lega rasanya. Otak yang selama ini sudah sarat dengan segala benda dipaksa bekerja overtime kerana  terpaksa memfokuskan pelajaran untuk melalui peperiksaan.Fuhh, kembali ringan beban di otak. Lepas ni harus fokus pada final exam bulan Jun nanti.

Apa pun, intensif ni aku agak enjoy. Cumanya satu tabiat buruk tetap tak berubah.. Biasa la, ari ni exam, ari ni baru nak baca..Huhu..Aku masih ingat lagi tahun lepas, selepas abis exam satu subjek tu, aku terus keluar tanpa bercakap dan terus menuju ke rumah. Dah tak ada mood. Soalan yang aku rasakan tak ada jawapan.,Tahun ni juga sama  cuma aku mengharapkan ianya akan lebih baik dari tahun lepas. Ditambah pula aku ada kawan-kawan yang selalu membantu. Selalu buat perjumpaan. Selalu sering mengingatkan. Masing-masing ada semangat nak compete antara satu sama lain. Bagus la macam tu.

Intensif dah abis namun yang lecehnya aku akan kembali bekerja. Banyak tugas yang perlu dibuat. Belumpun habis exam aku diberitahu tugas baru telah menanti. 3 minggu aku di alam bulan madu dan kini semuanya akan kembali seperti dulu. Memikirkan kerja….Jeeemmm…..


3 comments:

  1. cikgu pun berdebar menunggu result usm ni leman....18/2 dah nak muala sem baru

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete