Saturday, July 10, 2010

my 1st love story...(love at 1st sight part 2)

Agak lama juga aku melihatnya..Hati aku seolah-olah tak puas..Kenapa dia mesti berada di depan aku?Kenapa??Aku cuba menafikan apa yang aku rasa..Hati ini aku harus lawan. Bukan boleh di turutkan sangat.Aku pun berhenti melihat dan kembali berbual-bual dengan kawan aku..Tapi dalam tak sengaja,(tak sengaja konon)aku masih mencuri-curi untuk melihatnya.Hati aku tak cukup kuat untuk tidak mengendahkan dia...Susah untuk aku fahami..Mungkin apa yang lahir dari perasaan aku bukanlah cinta, tetapi nafsu semata mata..Heheh..(Tiru ayat Erra Fazira dalam cerita sembilu)...Ala, aku budak budak lagi.Tegas aku dalam hati.Semua ni mungkin sebab hormon yang mempengaruhi aku.Dan aku masih cuba untuk menyedapkan hati ini..Ahh, biar lah..Malas nak fikir.Dan aku pn segera melupakannya..

Tibalah masa yang di tunggu-tunggu..Pembahagian kelas..Tak sabar rasanya.Aku berharap dapat sekelas dengan kawan baik aku.K.E..Dah lama aku berkawan dengan dia..Sedikit sebanyak tak lah aku bosan sangat untuk belajar.(Sebenarnya senang sikit nk tiru homework dia.).Dari masa cuti lagi kami sudah berangan-angan untuk sekelas..Mesti alam sekolah menengah kami bertambah seronok..Dah bermacam-macam kami rancangkan bersama..Dan aku berharap agar semuanya menjadi seperti apa yang aku hendakkan..

Berdebar-debar aku menunggu nama dipanggil..Macam lah ianya penting sangat..Dan sememangnya bagi aku ianya penting..Aku berharap sangat..Sekurang-kurangnya datang dan balik sekolah boleh berdua..Bila cuti boleh jugak lepak sama-sama..

Akhirnya nama aku dipanggil juga..Keputusan telahpun diketahui..Argghhh, tidak..Apa yang aku harapkan tidak menjadi kenyataan. Kami tidak sekelas.Dah la begitu, aku kena sesi persekolahan pagi dan K.E sesi petang.Aku sedikit sugul..Macam mana hari-hari persekolahan aku??Sudahlah kawan aku kenali tak ramai yang sekelas dengan aku..Mesti agak membosankan..

Aku ditempatkan di kelas Rancangan Khas.(RK).Kelas nombor 1 dalam sekolah itu..Terubat jugak aku.Walaupun aku rasa macam tak layak, namun aku terima..Aku tahu, mesti semuanya pandai-pandai..Aku cuma bernasib baik dapat masuk ke kelas ni..Ntah la..Tapi dengan tiba-tiba aku tersentak..Aku menjadi gembira yang bukan kepalang..Dalam hati aku berkata, i am the luckiest man in the world..Aku kembali senyum..Hati aku telah lupa pada kesedihan dan kalau diikutkan hati, nak saja aku melompat-lompat kegembiraan..Susah aku nak gambarkan kegembiraan aku..Rupa-rupanya awek yang aku suka tu sekelas dengan aku..Waah, dalam hati aku berkata rezeki yang melimpah ruah ni..Heheh..Aku menjadi gatai..Tak sabar rasanya untuk memulakan kelas...Oooohh..indahnya doniaaa ini....K.E telah aku lupakan dengan sekelip mata..keterujaan aku mengatasi semuanya..Segala perancangan dengannya tidak lagi aku kisahkan..Aku telah lupa diri..Hanyut dibuai keindahan ciptaan tuhan..Aku berharap masa cepat berlalu untuk menunggu hari esok..owh...Aku tahu hari-hari yang mendatang adalah hari yang bahagia buat aku...


bersambung....

No comments:

Post a Comment