Tuesday, July 13, 2010

my 1st love story...love at 1st sight part 3

Hari-hari persekolahan aku amat gembira sekali..Amat bersemangat..Hujan lebat sekalipun aku tetap akan ke sekolah..Nawaitu aku agak sedikit terpesong..Kadang-kadang aku merasakan yang aku ke sekolah bukan sebab untuk belajar..Namun walaupun begitu, aku tetap fokus pada apa yang cikgu ajar walaupun liat untuk buat homework..Biasalah, dari dulu aku cm tu..Selalu last minit..

Di awal persekolahan, aku telah mengatur strategi untuk merapat-rapatkan diri aku dengan si dia..Aku akan mulakan dengan beberapa langkah..Langkah pertama, dah tentu bermula dengan senyuman..Ini adalah bibit2 romantis perkenalan.Heheh..Apabila sudah sering berbalas senyuman, barulah memulakan langkah seterusnya..Dan aku tahu lama kelamaan aku dan dia akan mengenali dengan lebih rapat antara satu sama lain..(sekadar harapan dalam hati)..

Hari berlalu dengan begitu pantas..Setelah diperhati dan diselidiki, aku sudah mengetahui nama dia..NURUL...Nurul Huda Binti Sukarni..Sedap nama tu..Aku suka..Selalu aku sebut namanya ditambah lagi dengan senyuman manis dia, mau tido tk lena aku..Suka betul aku tengok bila dia senyum..Rasa epi..Rasa best..Susah untuk aku gambarkan apa yang aku rasa..Aku tak pernah lagi rasa seperti ini..Seperti di awang awangan..Dan aku rasa aku telah sedikit berubah..Ada sedikit kelainan pada diri aku..Aku menjadi sentimental..Suka dengar lagu2 jiwang..Suka berangan dan suka termenung sendirian..Aku bingung..Apa yang sudah jadi pada aku???...Tiada lagi keganasan pada diri aku..Now I'm a lover, not a fighter..Huh...

Aku pun memulakan strategi pertama aku..Perlahan-lahan dan tidak tergesa-gesa..Pepatah orang lama ada menyebut, biar lambat asal dapat mengorat..Jadi sedikit demi sedikit aku memulakan senyuman paling manis aku pada dia walaupun tak la manis sangat..Ntah la..Bagi aku, untung sabut, timbul...Yang penting, cuba...Boleh tak boleh, letak tepi dulu..Kadang-kadang kecewa disebabkan mencuba lebih baik dari kecewa sebab tak mencuba..Boleh menyesal tuh..

Sebenarnya, aku selalu berfikir..aku juga sedar diri aku ni..Bukan lah jenis idaman perempuan..Ditambah pula aku agak malu dengan kaum hawa ni..serius..Aku macam alah ngan diaorang..Aku akan jadi gelabah pada perempuan yang aku feeling..Aku rasa macam tak yakin..Macam tak padan..Kalau dia tak ramah dengan aku,memang aku tak dapat nk jadi ramah..Aku jadi takut..Boleh pecah peluh gak rr..Inilah masalahnya klu kurang pengalaman yang hebat dalam bab2 seperti ini..

Lama kelamaan, strategi aku nampaknya berhasil..Kini, kami sering berbalas senyuman..Wah, sukanya aku..Bila dia senyum, hati aku macam cair..Jadi larut..Boleh lupa diri aku dibuatnya..aku macam addict dengan senyuman dia..Senyuman yang aku nanti-nantikan, yang aku rindu-rindukan..Aku juga sering curi pandang pada dia..Tambahan lagi tempat duduk kami tidak jauh..Strategik pulak tuh..Dia tak kan perasan kalau aku tengok dia..Bestnya aku...Ish, kalau lah dia tahu betapa gembiranya aku bila tengok dia senyum...

Sememangnya aku gembira dengan dunia aku..Walaupun angau sorang-sorang, aku tak kisah..Bila ati dah jadi macam ni, aku sendiri tak dapat nak pastikan yang aku masih waras..Ohh Nurul,fahamilah aku..Heheh..

Namun,langit tidak selalunya cerah..Mendung pasti akan menyinggah..Senyuman aku telah disanggah.Dunia indah aku seakan-akan musnah...Kegembiraan aku telah dirobek..Seperti cerita hindustan, hero akan mengalami kesulitan diawal fasa mengorat si heroin..Begitu juga aku..Aku mendapat berita buruk.Aku mendengar khabar angin yang membuatkan aku agak terkedu..Nurul telah pun mempunyai seseorang..Seorang lelaki yang bernama Amir.Oooh, tidak..Benarkah ini??Aku menjadi agak sedih..Cemburu jangan dikatakan lagi..Siapakah Amir itu??Berani sungguh dia..Dan dia hebat dia kerana dapat menawan buah hati anganan aku itu..

Dari sumber-sumber yang boleh dipercayai, aku mengerti yang aku tiada harapan..Aku sugul..Hari2 aku seolah-olah gelap..Namun aku sedar,hidup perlu diteruskan..Sekurang-kurangnya aku masih lagi boleh ceria kerana aku boleh melihat senyumannya setiap hari walupun senyuman itu telah tawar..Aku berputus asa..Dihati ini ingin sangat aku kenali siapa Amir itu..Bagaimanakah dia??Aku ingin melihatnya dengan mata kepala aku sendiri..Bukan untuk bergaduh atau apa, cuma ingin mengenali pesaing aku dengan lebih lanjut....

Akhirnya, setelah diselidiki dan soal siasat dibuat, aku telah mengenali siapa si arjuna itu..Mmm, badan tough, tinggi, kulit kuning langsat, rupa pun ganteng (tampan)jugak..Huhu..Aku telah putus harapan..Klu macam ni la pesaing aku, aku harus mengibarkan bendera putih awal2 lagi..Aku bukan saingan dia..Sikit pun tidak..Jahuh bezanya diantara dia dan aku..Aku terpaksa mendongak kalau nak bertentang mata dengannya..Jadi, setelah memikirkan secara mendalam, aku telah membuat keputusan..Dengan sedih dan juga rendah dirinya, aku melepaskan angan2 aku pergi..aku menelannya sekalipun pahit..selamat tinggal Nurul..We are not meant to be together..Lara hati ini namun apa yg boleh aku buat lagi...


bersambung.....

No comments:

Post a Comment