Wednesday, January 9, 2013

my 1st luv story - luv at 1st sight episode 22


masanya dah tiba...

Aku melalui hari-hari yang penuh semangat. Aku juga tak berasa masa yang pantas berlalu. Kegembiraan telah membuatkan aku lupa putaran masa. Nurul sentiasa ada dengan aku. Setiap hari kami dapat berjumpa di kelas. Aku dan dia juga bertambah faham diri masing-masing. Dan kerana itu aku tahu, walaupun aku tak menyatakan apa yang aku rasa pada dia tapi aku tahu Nurul faham perasaan aku. Dia memahami aku. Jadi tak perlu aku menjelaskan dengan kata-kata. Aku juga tak perlu penjelasan dari dia. Sudah memadai dengan cara dia melayan aku. Aku dapat merasakan perasan aku dan dia sangat dekat.

Hubungan kami setakat dikelas dan dalam telefon. Tu pun jarang. Tak macam budak-budak sekarang, kecik-kecik lagi dah dating merata. Macam-macam lagi yang menakutkan bila kita dengar cerita budak-budak sekolah zaman ni. Begitu mencabar. Masa zaman kami nak dengar pelajar bunting adalah sesuatu yang sangat jarang. Ianya boleh mengejutkan beruk tapi zaman sekarang ianya seolah-olah dah jadi perkara biasa. Sebab apa perkara biasa?? Sebabnya dah terlalu banyak benda ni terjadi.

Apa la aku ni. Masuk bab masalah sosial pulak kali ni. Dah lari topik tu. Ok2..Dalam kelas, kami seperti biasa. Aku tengok dia, dia tengok aku. Balik sekolah, tido lepas tu keesokan hari datang sekolah lagi. Melalui hari yang sama. Tapi aku gembira. Apa lagi yang perlu dirungutkan andai setiap hari dua ada bersama aku. Selain tu,kalau kelas membuat program membersihkan kelas pada hari cuti, aku akan hadir dengan rajinnya. Ya la, geng-geng laki la yang akan mengangkat benda-benda berat ni. Maklumla, gagah..Hehehe….

Pada petang-petang juga aku dan Azli selalu pergi meronda. Dalam ramai-ramai kawan, dia yang ada motor. Aku baik dengan dia. Kami saling bertukar-tukar cerita. Dia juga ada seseorang dalam kelas tu. Biasala, kalau dah kasanova, berada pula dalam kelas yang majoritinya perempuan, semestinya akan ada seorang teman berlainan jantina untuk menjadi tempat mengadu masalah. Normal la tu..Nak mengadu pada sama-sama jantina rasanya seolah-olah mencurah air di daun keladi. Tak kan nk mengadu masalah perasaan pada kawan2?..jatuhlah standard. Tempat yang selalu kami ronda dah tentu la rumah yang kami admire. Kan orang tua-tua ada mengatakan, tak dapat tengok orang, tengok bumbung rumah pun jadi la…kiranya itu pun dh memadai bagi kami. Dah menjadi hobi baru kami..

Memang aku tak berasa masa silih berganti dengan cepat. Pantas tanpa menunggu walau sesaat pun. Dan aku merasakan masa itu sesungguhnya mencemburui detik-detik kegembiraan aku bersama Nurul. Disaat aku sedang diulit bahagia, sedang aku tersenyum setiap masa, dengan tiba-tiba aku tersentak. Aku merasakan seolah-olah kegembiraan aku dirampas dengan kejam. Perasaan aku di ragut dengan cara yang tak sepatutnya.Aku terkesima. Runtuh perasaan aku. Aku tak menyangka detik indah  aku dan Nurul hanya sementara untuk aku. Apa salah aku? Aku baru mahu menjalani kehidupan yang sempurna namun kini semua itu hanya tinggal harapan. Aku tak mampu berbuat apa-apa. Aku hanya mampu pasrah apabila diberitahu Nurul akan pergi meninggalkan aku. Nurul mendapat tawaran menyambung pelajaran di sekolah Teknik…Aku tak terkata…..Dunia aku gelap….


No comments:

Post a Comment