Friday, November 25, 2011

Kuliah Maghrib...

Aku tak tahu nak update apa sebenarnya..Tak ada cerita yang dapat dijadikan cerita..Cuma hari ahad yang lepas aku pergi mengikuti kuliah maghrib di masjid negeri.

Sebenarnya apa yang aku nak ceritakan bukanlah nak war war kan yang aku ni pergi masjid. Tidak. Tak terniat pun nak berbangga. Lagipun, klu diikutkan aku bukan lah kerap ke masjid.

Pada hari tu, ustaz yang memberi kuliah tu adalah seorang ustaz yang semakin terkenal. Kerap aku tengok dia melalui youtube. Jadi, bila dia datang Penang, aku tak mahu melepaskan peluang untuk mendengar secara live....

Ustaz yang aku maksudkan itu adalah Ustaz Azhar Idrus...Memang aku suka dengar dia ceramah. Tak jemu mendengarnya.

2 Jam jugak la dia beri kuliah hari tu. Walaupun mcm tu, tak terasa waktu berjalan. Sedar2 ja sudah habis. Mana taknya, masa intro Ustaz tu rilex lagi..Bila dah agak panas, dia mula la buat lawak. Macam2..Kiranya suma orang hari tu gelak sepuasnya. Memang tak kering gusi..Aku pun gelak semahunya..Heheh..Memang best betul lah. Tekun aku mendengarnya. Walaupun dia cakap loghat Terengganu, tapi semuanya boleh faham dengan jelas...Kami semua enjoy dengan kuliah tu.

Ustaz ni berbeza sikit caranya...Lain dari yang lain. Dalam sejam dia memberikan kuliah dan sejam lagi dia adalah sesi menjawab soalan yang orang ajukan melalui kertas..Haa, sesi ni la yang memang lawak kaw...Tak henti-henti orang gelak..Kejap ja rasanya..Sebolehnya aku mahukan lagi..huhu...

Apa-apa pun, malam tu memang best..Ustaz azhar Idrus pun terbaeekkk...Bagi aku Ustaz Azhar Idrus ni memang otak lawak. Dia pun lebih kurang Ustaz Kazim..Dua-dua ustaz ni aku dah pernah dengar kuliah mereka..Memang tip top...

No comments:

Post a Comment