Sunday, November 13, 2011

sorang lagi dah lepas....


Semalam aku ada mengikut rombongan menikah kawan aku. Seronok ja aku tengok orang menikah ni tambahan pulak orang tu kawan baik aku..

Dari awal lagi aku dapat rasakan kawan aku ni sedikit cuak. Cakap pun macam melalut. Pegang barang pun nampak shaking.Aku faham.Dia tak keruan tu.Heheh..

Orang laki ni 2 benda ja yang agak takut dalam life. 1st, masa nak bersunat..(masa kecik2 dulu)..2nd, of coz time nak bersalam dengan tok kadi.Bagi aku tu sesuatu yang menggerunkan...Serius...Aku pun neves klu cm tu..

Masa kawan aku tu di depan tok kadi, aku dok bayangkan macam mana kalau aku di tempat dia..Fuhh, mesti berpeluh aku. Aku mengaku situasi mcm tu memang membuatkan aku mati kutu..Sesuatu yang menakutkan..Hisshhh..Tak dapat aku bayangkan macam mana keadaan aku nanti..Orang dah la ramai yang tengok, pastu kena pakai mike pulak.Mak aih....lagi la ketar lutut...Kena pulak jenis tok kadi yang banyak tanya...Fuhhh, gerenti blur...Bungkus...

Tapi kawan aku beruntung, tok kadi tu tak banyak tanya just suruh baca Fatihah saja..Seronoknya cm tu..Dengan sekali lafaz ja dia telah selamat diijab kabulkan..Waaaaaa, bessstttttnyaaaaa..Lepas segala beban didada....At least, dia dah lepas...huhu...

Aku dok teringat lg masa dolu2 sewaktu dengan dia dan seorang lagi sepupu aku..Setiap malam kami selalu lepak bertiga. Sembang2 pasal masa depan dan selalunya topik yang best, topik kawen..Heheh..Soalan yang selalu ditanya antara kami siapalah yang akan berkahwin dulu..

Dan sekarang ni, segala persoalan telah terjawab. Sepupu aku baru ja menimang cahaya mata dan semalam kawan aku pulak dah sah jadi suami orang..So, yang ditinggalkan adalah aku..Huhu...

Aku tak la kisah sangat. Kawin ni bukan boleh ikut orang. Dah jodoh diaorang, biarlah..

Sepupu aku tu pernah menasihatkan aku agar cepat2 kawen..Heheh..Ya la, dari pengalaman dia , dia kata dia telah lama berasa sunyi..Tak ada sapa2..Aku faham, dia telah lama jadi anak yatim piatu..Sebab tu dia sunyi..Dan disebabkan itu juga dia mengesyorkan aku supaya cepat kahwin..Dia kata, saat2 seperti ini, aku memerlukan seorang peneman..Hmmm, memang la, klu nak diikutkan, aku pun nak kawin cuma masanya belum tiba..

Ya lah, hati aku cuma separuh. Tu pun dah banyak parut. Jadi untuk tidak mencederakan lagi hati ni, aku perlu berhati-hati. Nak serah hati ni kat orang, biarlah dengan keadaan hati yang elok...So, aku harus stabilkan hati ni dulu..Aku yakin, satu masa nanti aku akan berjumpa dgn separuh lagi hati aku.(malam2 ni rasa jiwang la pulak..heheh).

So, apa pun, kebanyakan kawan aku ramai dah yang bukan anak teruna..Oppsss, silap..Yang dah kawin..Heheh..Aku tumpang gembira untuk mereka...Tahniah kepada kawan aku yang baru menikah tu...Sabar la kawan..Sebulan saja lagi....Hehehe...

Ok la, aku nak layan jiwang kejap..layan lagu eddie hamid.Segalanya telah berakhir..Dah bertahun aku minat lagu ni.Dulu selalu aku layan..Kononnya kena ngan batang hidung aku r..Hehe..

2 comments:

  1. huiks...heheheh new entry....biasalaaa...jodoh pertemuan kan di tangan tuhan..lagi banyk kelukaan lagi mematangkan kita...lagi wat kita always b aware....so...majulah sukan utk negara (ouupssss cm xkena je ayat tu)
    sabar itu separuh dari iman...insyaallahh...renung2 renungkannn.....

    ReplyDelete