Tuesday, August 16, 2011

Ramadhan....


Hari ini dah masuk hari yang ke 16 kita berpuasa. Cepat sungguh masa berlalu. Dalam tak sedar dah pun hampir nk sambut Aidilfitri..Memang aku inginkan masa itu cepat berlalu. Aku suka kalau aku tak merasai hari-hari yang aku telah lewati.

Bulan puasa tahun ni aku rasa aku sambut dengan beserderhana saja. Aku tak lah pergi ke bazar-bazar ramadhan. Makan sekadar yang ada. Kiranya makan tak la mewah. Kuih2 pun tak beli. Sahur pulak aku masak tapi yang simple2 saja. Aku bukan pandai masak sangat pun.

Walaupun berbuka dengan ala kadar, tapi aku merasakan sesuatu yang aku tak rasai di hari-hari lain. Susah untuk aku terangkan. Tambahan pula kalau berbuka dengan famili. Walaupun tak meriah namun terasa keindahannya di waktu berbuka. Mungkin ni la yang dikatakan nikmat di bulan ramadhan. Keindahan yang tidak dapat di gambarkan.

Walaumacammanapun, aku bersyukur kerana diberi kesempatan sekali lagi untuk menyambut ramadhan. Dan kalau diizinkan juga, menyambut Aidilfitri.

No comments:

Post a Comment