Monday, March 14, 2011

Bukan kita yang tentukan pada akhirnya...

Ari Jumaat lepas sepatutnya aku berangkat ke Terengganu untuk pergi makan angin di Pulau Perhentian.Plan ini telah dibuat awal-awal lagi kira-kira 2 bulan yang lalu. segala urusan tempahan aku serahkan pada kawan aku. Maklumla, dia orang Terengganu. Dia boleh kaw tim dengan agen-agen disana. Senang sikit. Goyang kaki jek..hehe.

Persiapan pun kami dah standby. Dah beli Seluar bunga-bunga ngan baju yang sesuai untuk snokling nanti. Maklumla,makan angin dlm pulau mesti la berfesyen ikut cara pulau..Excited oo..Hehe.

Namun, kita sebagai manusia, kita hanya mampu merancang. Allah yang menentukan. Walau sebaik manapun rancangan kita, betapa rapi sekalipun, pada akhirnya, bukan kita yang tentukan. Siapa kita untuk mengubah qada dan qadar.

Oleh sebab aku ada sedikit masalah yang tidak mengizinkan, aku terpaksa batalkan pada saat-saat akhir. memang aku rasa agak terkilan. Mana taknya, kalau diikutkan, aku berhajat nak makan angin di pulau sejak tahun 2009 lagi. Memang aku terngin sangat nak g pulau. Aku sukakan suasana disana dengan air laut yang sangat cantk.Huhu. Namun aku rasakan keputusan aku tepat dengan membatalkan percutian aku itu. Yang dahulu kena dahulukan. Biarlah kawan-kawan aku saja yang pergi.

Lagi pun, diaorang dh plan bulan 7 ni nk pergi lagi sekali. InsyaAllah aku akan join. Mudah-mudahan kali ni hajat aku akan tercapai..Hehe

No comments:

Post a Comment