Monday, September 27, 2010

my 1st luv story..(luv at 1st sight) part 8

Aku pulang ke rumah dengan langkahku yang lemah..Dan aku berada dirumah tanpa aku sedari.Waktu2 sebegini aku dah tak pedulikan lagi keadaan sekeliling.Aku nak bersendiri.. Nak melayan perasaan..Ahh, aku tk suka apa yang aku rasa sekarang...Hati ini aku rasakan berat..Kosong..Tak dapat untuk aku fahami..Pelik..Ini kah yang dikatakan frust???Huh..Jiwa kacau...

Saat2 macam ni memang aku lebih suka sendiri..Tak banyak bercakap..Nak senyum apatah lagi..Mungkin setiap orang ada cara tersendiri untuk memendam atau melepaskan perasaan masing2..Dan ini cara aku..Sendiri dengan layan perasaan..Dan selalunya aku akan lepak di kawasan belakang rumah aku..Sawah..Tempat yang tenang walaupun waktu itu tanahnya kering kontang....

Sewaktu aku melayan perasaan, dari jauh kelihatan K.E menghampiri aku..Alamak, aku kena cover line..Takkan nak biarkan dia nampak muka monyok aku ni.??Dia belum tahu..Malas untuk aku menceritakan pada dia..Rasa segan untuk berkongsi ending cerita yang tidak begitu gembira..

Dia datang untuk memberikan semangat..Memberikan kata2 nasihat..Ceh,rupa2nya dia dah tahu.Huhu..Tak ada orang lain dah..Mesti Nurul yang ceritakan pada dia..Segannya aku..Aku cuba berlagak cool..Namun sekilas anjing laut di air, sudah tahu jantan betinanya..Dia faham perasaan aku..Dan pada hari itu, aku mendapat sesi kaunseling secara percuma..Dan yang untungnya, tanpa aku meminta...

Nurul juga menghubungi aku..Walaupun aku cuba untuk mengelak, tapi aku tak cukup kuat untuk semua tu..Aku tak dapat nak bercakap..Ntah la..Rasa macam kelu lidah ini..Aku tahu dia rasa bersalah..Namun sedikitpun aku tak menyalahkan dia..Aku faham, soal hati ni tak boleh nak dipaksa..Adalah sesuatu yang menyedihkan jika dia menerima aku kerana simpati..Aku tak mahukan semua itu..Lebih baik kecewa dari aku diperlakukan sebegitu rupa..Aku juga punya prinsip hidup..Dan aku tak mahukan simpati dari orang lain..

Kerap juga Nurul menghubungi aku..Semakin aku cuba elak, makin dia memujuk..Hish, mulut manis betul.Huhu..Walaupun aku cuba endahkan namun aku gagal..Aduh,memang aku lemah..Kata2 hikmah Nurul, frienship forever..Dan aku menerimanya..Tak salah rasanya kalau kami terus berkawan..Dan hari ke hari, aku semakin gembira walaupun kami hanya berkawan..Kami juga tetap meneruskan rutin kami seperti dahulu..Peristiwa itu walaupun terbuku dalam hati namun aku tak kisahkan lagi..Aku kena terima keadaan dan memahami antara kami hanya lah kawan..


bersambung....

No comments:

Post a Comment