Friday, October 15, 2010

my 1st luv story..(luv at 1st sight) part 9

Walaupun dari segi luarannya aku tersenyum dan bergelak tawa, namun hanya aku tahu apa yang bersarang dalam hati..Susah untuk aku terangkan..Perumpamaannya seperti teh ais, nampak sedap tetapi ianya tidak bergula..Jadi, dah tentu teh tu tak manis. Namun sedikit sebanyak masih boleh diminum..Apa yang aku merepek nih??..Aku pun tak tahu..Tapi lebih kurang tu la apa yang aku rasa. Nak tafsir lebih2 aku tak pandai. Kalau aku sepandai Karam Singh Walia dah tentu aku jadi pengacara aduan rakyat..Bak kata pepatah terbakar kampung nampak asap, terbakar hati siapa yang tahu??

Aku dan Nurul masih seperti biasa namun secara tak langsung ianya telah menganggu gugat perhubungan kami..Seolah-olah ada sesuatu yang menghalang..Aku pun dah menjadi agak slow. Ntah.Perasaan segan dan kekok tu dah lekat dalam hati.Malu dan seboleh bolehnya aku cuba untuk melarikan diri dari dia..Malas..Aku juga cuba melupakan dia dalam senyap...Aku tahu ianya sesuatu yang susah tapi aku akan mencuba..

Buat masa sekarang aku masih lagi dalam mood kesedihan atau dalam erti kata yang sebenar, frust..Keadaan aku seperti kata pepatah, makan lalu mandi basah namun semua yang aku buat tu mesti aku teringatkan dia.Seolah-olah dah tak ada benda lain lagi yang boleh aku ingat..Kalau lah aku boleh cuci hati ni, dah tentu aku polish sekali..Biar licin berkilat.

Seminggu telah berlalu..Hari ini aku telah genap lagi setahun..Bukan nak kata tua, tapi makin banyak pengalaman..Hehe..Aku hanya menghabiskan masa di rumah.Layan kartun.Malas aku nak keluar cuti2 macam ni.Duduk rumah lagi best..Maklumlah, tengah bersedih. Layan perasaan lagi baik sambil meratah ayam goreng yang aku beli di pekan hari tadi..K.E telah datang ke rumah sambil memberikan sesuatu kepada aku..Balutan hadiah. Dari Nurul katanya..Apa lagi, aku pun segera membukanya..Dengan agak gopoh..Tak sabar rasanya..Aku mendapati ianya kepala ikan Kristal. Warna merah ..Aku tersenyum.Hadiah pertama aku terima dari seorang perempuan..Aku tahu Nurul memang sukakan benda2 yang berupa Kristal..

Hadiah itu aku simpan dengan rapi..Bagi aku,walaupun ia hanya kepala ikan,namun ianya bermakna bagi aku..Bukan senang orang nak ingt hari lahir kita.Tambahan pulak dapat hadiah dari seseorang yang kita rasakan penting dalam hidup .Sesuatu perasaan yang sukar digambarkan..Tak kiralah samada ianya mahal atau murah..Ia tetap tidak dapat menandingi nilai sentimental dengan sebarang harga...Aku amat menghargai dan kerap juga aku membeleknya..Suka aku..

Aku masih melalui hari-hari dengan rasa kosong dihati..Aku tahu aku rindukan dia..Aku dah cuba untuk gembira, tetapi aku gagal.Senyuman dia bermain-main dalam fikiran..Macam dah terlekat..Kan best kalau ianya macam memory card..Boleh didelete..Setel masalah..Aku fikir ,macamana nak aku lupa kan dia kalau hari-hari kami berjumpa.??Dulu memang aku suka kelas kami bersebelahan. namun kini tak lagi..Aku tak ada pilihan..Aku kusut..Apa yang aku tahu aku ada 2 pilihan..Samada aku meneruskan berkawan ataupun terus melupakan dia..

Pada suatu hari, Nurul telah menghubungi aku.Katanya nak beritahu sesuatu.Pelik pulak aku.Macam penting pulak bunyiya.Lain macam. Saspen jugak aku..Macam la sebelum ni tak ada rahsia yang dia kongsi dengan aku..Seolah-olah rahsia yang sangat rumit.Serius betul dia time tu..Tu lagi membuatkan aku tak sabar-sabar nak tahu.Teruja.Dengan tersekat-sekat dia bersuara. “Man, Nurul sekarang kapel dengan K.E”..Dia menghabiskan ayatnya..Dan dengan tiba-tiba, jantung aku seolah-olah berhenti berdegup.

Bersambung….

No comments:

Post a Comment